Tietohallinnon organisointiTietohallinnon ja IT-palvelujen organisointi on kiinnostanut kirjan kirjoittajaa jo lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Hän on etsinyt tutkimustietoa aiheesta niin Suomesta kuin ulkomailtakin ja ehtinyt kerätä kokemusta niin tietohallinnon, sen rajapintojen kuin IT-palvelujen sisäisestä organisoinnista ollessaan pörssiyhtiön tietohallintopäällikkönä, konsernin sisäisen IT-palveluyhtiön toimitusjohtajana ja konsernin kansainvälisenä tietohallintojohtajana vuosina 1996-2008. Tietohallinnon organisointi on ollut kestoaihe hänen asiakastoimeksiannoissaan. Auttaessaan eri yritysten tietohallintojohtajia sekä konsulttina että varsinkin ammattimentorina, hän on päässyt tutustumaan monien hyvin erilaisten yritysten ja yhteisöjen johtamisjärjestelmiin, tietohallinnon haasteisiin sekä IT-palvelujen toteuttamistapoihin. Tietohallinnon organisointi rakentuu kirjan kirjoittajan luoman tietohallinnon rajapintamallin ympärille. Jokaisen rajapinnan organisoinnin yhteydessä esitellään parhaat tiedossa olleet käytännöt. IT-palvelujen organisointiin esitetään useita eri malleja. Näiden lisäksi kirja käsittelee tietohallintojohtajan toimistoa, hyvää johtajuutta sekä yritysstrategioiden merkitystä tietohallinnon organisoinnin lähtökohtana. Kirjan tiedot:
Kirja kuuluu CxO Academy Kirjat -sarjaan. Tilaa kirja! |