Kulttuuri voittaa kuusnolla

9789527044728.jpgKirjan kirjoittaja on Risto Anttonen.

OPERAATIOT VOI ULKOISTAA, STRATEGIAN VOI OSTAA, MUTTA KULTTUURIA EI VOI ULKOISTAA EIKÄ OSTAA

Kulttuuri syö strategioita aamiaiseksi. Yrityskaupat kaatuvat kulttuurieroihin. Se voittaa, jolla on parhaat talentit. Kulttuuria ei voi kopioida. Yrityskulttuurin uniikki ja jatkuvasti kasvava merkitys menestystekijänä tunnustetaan yleisesti.

Hyvä hallitus ja hyvä johto saavat yhdessä parempia tuloksia aikaiseksi kuin hyvä johto yksin. Vaikeasti määriteltävä ja mitattava yrityskulttuuri jää usein kuitenkin vain toimitusjohtajalle.

Mikä? Miksi? Miten? Risto Anttosen kokemusperäinen puheenvuoro haastaa johtoryhmät, hallitukset ja omistajat ajattelemaan, mitä kaikkea yrityskulttuuri on ja miksi se kuuluu kaikkien agendalle. Tekijä tarjoaa myös kymmeniä ehdotuksia, miten yrityskulttuurin seurantaa ja johtamista voisi kehittää kunkin yrityksen omista lähtökohdista.

”Käytännönläheinen ja selkeästi kirjoitettu kirja, pullollaan kiinnostavia esimerkkejä kulttuurin voimasta yrityksen kilpailutekijänä. Risto avaa näkökulmia ja antaa työkaluja siihen, miten hallituksen lisäarvoa tuottava rooli voidaan toteuttaa ottamalla kulttuuri osaksi agendaa.” KALLE HEIKKINEN, Harvard Business School, Managing Partner NAG.

”Risto pohtii kirjassaan monipuolisesti yrityskulttuuria ja sen vaikutusta yhtiöiden menestykseen. Näkökulma on hallituksen työskentelyssä ja sen mahdollisuuksissa asiaa ymmärtää tai siihen vaikuttaa. Erityisen mainiona pidän hänen kirjoitustapaansa, joka kutsuu lukijaa mukaan pohdiskeluun ja yritykseen määritellä kulttuuria ja pohtia sen mittaamisen ja havainnoinnin tapoja. Tämä kirja on tärkeä keskustelunavaus!” LAURA RAITIO, hallitusammattilainen (mm. Raute, Solidium, Suominen).

”Yleisesti jo tiedetään yrityskulttuurin olevan suuri vaikuttava voima yrityksen menestyksessä, mutta sitä ei ole juurikaan käsitelty yrityksen hallituksen näkökulmasta. Riston teos antaa hyviä työkaluja ja näkökulmia siihen, miten yrityksen kulttuuriin saa otetta myös hallitustasolla.” JAAKKO SUOJANEN, toimitusjohtaja, Suomen Digimarkkinointi.

”Risto kytkee yrityksen kulttuurin ja strategian tiivisti yhteen. Tämä näkyy erityisesti strategian implementoinnin yhteydessä kun mikään strategia ei ole minkään arvoinen jos sitä ei saada jalkautettua”. TOM von WEYMARN, hallintaketjun eri avainrooleissa vsta 1970.

Tilaa kirja tästä!

Kirjan tiedot:

  • ISBN 978-952-7044-72-8
  • Julkistus helmikuussa 2022
  • Koko B5 (170 mm x 250 mm)
  • Liimasidottu, pehmeät kannet
  • Sivumäärä 125
  • Paperi 90 g offset
  • Paino 290 g
  • Paksuus noin 8 mm
  • Painos 1.
  • SVH 35 € (sis. alv. 10 % ja postikulut Suomeen)